Mitt jullov/Fotoblogg nästa!

Nu ska jag skriva ett riktigt långt och seriöst inlägg om mitt jullov. Önska mig lycka till...

Prolog:
Det var en kall dag i slutet av December. Från Spykens matsal svävade doften av risgrynsgröt blandat med kanel och förväntan. Förväntan för vad som komma skulle...



Efter gröt, skönsång (hm...) och julmys i klassrummet begav vi oss hem till Nemo för att dricka te




Dagen efter begav jag och en liten grupp tappra till det lilla landet i väst med öl och danskar (you know what i'm takin' 'bout). Målet var Christiania.

Där var det mycket, mycket folk (det var tydligen inte bara vi som kommit på idén att besöka julmarknaden). Vi blev snabbt trötta och hungriga. Jag hade ont i huvudet och magen och själen. Det var blött, kallt och misär. Vi inhandlade lite av det som vi bara får köpa i Danmark (oh yees, you know what i'm takin' 'bout!" och tog oss hem framåt eftermiddagen. Det var skönt, vi var klara med det lilla landet i väster för ett tag framöver.

Så blev det jul det året också. Julafton firade jag i Malmö med min familj, min mormor och moster med familj. Jag tror att julen blir bäst när man firar den med barn som tror på tomten... 
Här ser vi mina små bröder som antagligen inte tror på tomten längre (dock uppskattar de Kalle Anka)

Men Tomten kom i alla fall. På bilden syns även en liten kusin som definitivt vet att tomten finns (det ser man ju!)



Och vad fick jag i julklapp då? Jo, på morgonen fick jag, som familjens tradition bjuder, en tidning, närmare bestämt Bon. Jag fick också:
  •  Mycket pengar till kameran som jag redan köpt:) Typ 1500 sammanlagt
  • Svart och mörkgrön-randiga strumpbyxor
  • lite skolmaterial, typ en mapp, block, pennor... lite bonusjulklapp:)
  • Tales of Beetle the Bard, JK Rowlings antagligen sista Harry Potter-relaterade bok
  • Prenumeration på Nemi
  • Medlemskap i Grön ungdom
  • En fin film och damsugare (alltså punchrullar, inte städredskap)
  • Lite mer pengar
  • En elektronisk darttavla (!)
  • Ett spel med riktigt kassa regler. Bet Your Brain heter det
  • Säkert något mer som jag glömt...



Annars har jag umgåtts med folk, lekt med min kamera, övningskört, träffat släkt, bowlat (med släkt), spelat spel med mina småbröder och busat med katten.


Nyårsafton firade jag (inte) hemma hos Demo med Johanna och Malin.  Vi åt lasange, snackade, försökte göra glass, shottade och hade det trevligt. Meningen var att det skulle vara en riktig sleep-over; vi skulle måla varandras naglar, se på "tjejfilmer", ha kuddkrig i underkläderna etc. Egentligen blev det inte så mycket av det där men vi hade trevligt ändå. Det blev lite alternativt nyårsfirande. Vid tolvslaget stod vi på en bussgata och bråkade om huruvida några av fyrverkerierna vi såg kom från stan. Det gjorde de inte enligt mig. Precis lagom avslappnat, ingen hysteri, i leggings jacka och oknutna kängor. 



Och så slutligen lite bilder från när jag träffade flickorna från klassen på Ariman. När de kom och slängde ut oss från de inre delarna av cafeet vid nio gick några av oss på bio och såg Frozen River (premiär och allt men typ 30 pers i publiken). Egentligen borde jag berätta vad filmen handlade om men seriöst, jag har nog lagt 2,5 timmar på det här inlägget så nä...

Kommentarer
Postat av: Parre

mwhip, jag gillar din blogg. ^^ pusspussmoa

2009-01-04 @ 16:12:16
URL: http://piwa.blogg.se/
Postat av: Emma

fina bilder och fint skrivet, gillar att du börjat blogga igen!

2009-01-04 @ 20:20:43
URL: http://gatanfram.blogg.se/
Postat av: Kaptän

Good work med bilderna:)

2009-01-05 @ 01:31:32
URL: http://trains.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0