Lördag

Min säng står så att när någon öppnar dörren och solen skiner i hallen utanför får jag en strålkastare av ljus i ansiktet. Jag behöver kanske inte säga att detta är ett obehagligt sätt att vakna på, eller att det var så jag vaknade i morse. Jag låg och försökte anstränga mig för att hamna i snoozetillstånd igen. Det lyckades inte. 

Ett av mina mål för höstlovet är att få någorlunda kläm på hur man dirigerar tretakt och fyrtakt så att jag kanske till och med han använda det när jag sjunger. Jag än nämligen fruktansvärt dålig på att räkna när jag sjunger, därför hamnar jag i otakt om det är svår takt. 
Saken är den att jag alltid har haft väldigt bra minne när det gäller musik. Jag har lärt mig alting jag ska sjunga utantill. Nu börjar jag dock komma upp på en såpass avancerad nivå att jag inte kan memorera allting. Eller jo, jag kan, men det tar för lång tid att först lära sig det utantill och sedan börja jobba med hur jag ska sjunga de. Jag har faktiskt bara en halvtimmes sånglektion i veckan.

Dagens Film (this is the shit):
 

Senare idag ska jag och Malin ut på äventyr. Ni kanske får höra mer någon annan gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0