En lång lista (ja, så kul har jag)


Oredigerad bild. Ni kan ju gissa hur det gick till...

1. Tre namn jag lyssnar till:
Moa, Sputnik... eh, Sputte...(men jag är inte stolt över det)

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Att folk tycker att jag liknar Lilla My och jag är bra på att ljuga (seriöst, ni anar inte).

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Jag har överjordiskt höga krav på mig själv och är mycket avundsjuk

4. Detta är jag rädd för:
Bussar!

5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Musik, sömn, tystnad

6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Skilja på höger och vänster, ha normala ätvanor, misslyckas

7. Detta tycker jag om att göra:
Sova

8. Detta vill jag göra just nu:
Gå på äventyr

9. Bästa känslan:
Genuin glädje. Träningsvärk är inte så dumt det heller.

10. Värsta känslan:
Ånger.

11. Följande egenskaper ser jag gärna att min partner har:
Tycker inte om sånt här... Men humor(!), mycket stort behov av att umgås med mig, fin rygg och nacke, viss intelligens... fin sångröst. (Kunna spela cello går inte av för hackor heller).

12. Är jag kär just nu:
Inte det minsta.

13. Jag vill gifta mig:
Tror inte det. Kanske för den juridiska aspekten i sånna fall.

14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:
Resa jorden runt, ha sex, sjunga på the Met.

15. Min käraste ägodel:
Min ipod (den håller på att gå sönder), mina sandaler... jag är tydligen inte mycket för det där med att äga saker. Hm... min säng.

16. Något jag vill ha i present:
En systemkamera och en ukulele.

17. Detta har jag på mig just nu:
Linne, stor t-shirt, jeans och raggsockor.

18. Favoritkläder:
Min ganska långa höga kjol, mina sandaler, min tröja med låg rygg.

19. Favoritdjur:
Batman och Wolverine!

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Visor, indie (begreppet indie är motsägelsefullt förresten) söta italienska pre 1700-tals arior.

21. Tre av mina favoritlåtar för tillfället:
Sommarkatt- Loke
Klychan- Loke
(ok, ingen mer Loke nu... eh)
Loose Lips- Kimya Dawson

22. Skola - roligaste/tråkigaste ämne:
Roligaste: Litterär Gestaltning
Tråkigaste: Spanska

23. Stjärntecken:
Våg

24. En bok jag gillar:
Garp och hans värld (första bästa)

25. En film jag gillar:
Tillsammans är man mindre ensam.

26. TV-program jag gillar:
Top Model, och det tycker min mamma är väldigt lustigt. Kobra, när börjar det sändas igen? Scrubs.

27. Favoritdoft:
Bullar

28. Detta äter jag gärna:
Tortellini

29. Dricker helst:
Mjölk

30. Favoritgodis:
Turkisk peppar, de där gröna karamellerna som finns i lakrits och gul också.

31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Jag vill tågluffa i Storbritannien

32. Färgen på mina ögon:
Gröna

33. Min längd:
165,8 cm.

34. Jag tror på:
Barn, de är ärliga och ljuger de märks det ändå.

35. Jag spelar:
Piano (poco poco) och oskyldig

36. Person jag beundrar:
Wolverine (vadå, man måste ju skriva något) 

37. Så här bor jag:
I ett stort radhus i utkanten av en studentstad i södra Sverige con mis padres.

38. Antal döda krukväxter i hemmet:
Mamma slänger dem.

39. Det här tänder mig:
tändstickor

40. Det här gör mig avtänd:
Bush. Tunaskolan. Borat.

41. Favoritfärg:
Grön, blå, orange.

42. En hemlighet jag vet:
If i tell you i´ll have to kill you.

43. Den bästa present jag fått:
Vet inte

44. Senast köpta skiva:
Bona Drag- Morrissey tror jag

45. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Jag ser ut som lilla My.

46. Det jag är minst nöjd över med mitt utseende är:
Min käke.

47. Udda förmåga/egenskap:
Jag kan fräsa som en  katt, jag kan vrida min hand ca ett och ett halvt varv (svårt att förklara). Jag är allmänt överrörlig. Kan stå på huvudet. Kan MÅNGA sånger utantill.

48. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
Road Kill. (eller Wolverine)

Kommentarer
Postat av: Shi

"38. Antal döda krukväxter i hemmet:

Mamma slänger dem.", haha, underbart!



Du har en jävligt snygg käke, Moa!

2008-10-06 @ 09:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0