Snällhet

Jag har tänkt lite på det där med snällhet- Let's talk about kindness baby... 

Det började med de här psykologistudenterna som vill ha intervjuoffer. Jag tänkte direkt: äh, vem kommer gå med på det; sitta och prata med en ofärdig psykolog om livet (jag är allergisk mot psykologer) och det utan ersättning, inte ens en biobiljett. Orka! Man måste bli kontaktad av en okänd människa, bestämma en tid som passar och sedan berätta om sig själv i typ en timme. (Att få ego-snacka om sig själv är kanske det enda lockande). Jag skrev inte på listan. 

Men det var faktiskt folk som skrev på listan. Och bland de som gjorde det syns ett väldigt tydligt mönster; de är snälla människor. De jag vet skrev på den där listan skulle antagligen alla hamna på min femti-i-topp över de snällaste jag vet. Förklara sambandet med ord eller formler. Snällhet (s), hjälpsamhet (h), självuppoffring (x)

S=H*10(upphöjt till)x

(10 är i sammanhanget en random siffra, fan va random)

Så snällhet är alltså att blotta sitt liv för en helt okänd människa för att denna ska bli en lite bättre psykolog (eller att skydda världen från en dålig psykolog, vad vet jag). Eller...

Jag önskar att någon läste min blogg...

random bild från london

image3

Kommentarer
Postat av: Emma

jag läser din blogg! den är superduper mysig och du skriver alldels jättbra :D

2008-05-13 @ 21:07:48
URL: http://gatanfram.blogg.se
Postat av: Mikka

Mycket tänkvärt :) Jag är ingen snäll människa...

2008-05-13 @ 22:27:01
URL: http://cirkulationsplats.blogg.se
Postat av: ylva.

jag läser din blogg ju (:

2008-05-13 @ 23:02:57
URL: http://eingana.blogg.se
Postat av: Parre

Isåfall är jag en snäll människa. Din blogg är supermysig och jag går in på den varje dag, VAJRE DAG!

2008-05-14 @ 22:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0