Det löser sig oftast trots allt

Jag var lite less och ledsen innan. Det kändes som om allt gick emot mig, men en del har löst sig nu. 

Till exempel så har jag nu slutligen fått mitt sommarjobb, det är fixat. Jag skulle ringa till människan på arbete och integration för att tjata på henne om jobbet. Jag tar upp mobilen ur väskan för att hitta numret och så precis då så ringer hon. Nej, hon hade inget dagisjobb till mig, jag fick välja mellan Konsum och vaktmästeri på lerbäckskolan. Om man hade fått sitta i kassan på Konsum hade det varit en sak, det är en bra erfarenhet, men det kan jag ju glömma, jag är för ung.  Jag vill inte hänga på ett lager i 3 veckor. Så det fick bli jobbet på Lerbäck. Där får jag jobba med andra praktikanter också, och det är ju roligare än att stapla kaffe ensam.

Jag lyckades också sjunga mitt solo på kören någorlunda felfritt. Inte perfekt, men det duger och jag har gott om tid kvar. Det är faktiskt ganska svårt att hålla en stämma på finska när man är ensam och det är fyra andra stämmor som också sjunger med minst åtta pers i varje.... Så nu ska jag tydligen sjunga det på Paladium i Malmö på någon invigning... om en vecka(!) Så kan det gå ibland.

Nu är det egentligen bara spanska provbanksprovet och datakunskapsprovet kvar. Och i helgen ska jag till min Mormors sommarstuga på österlen, och då är allt det där över:)

Jag stör mig på just nu:
  • Det går inte att plugga till provbanksprov and i'm gonna fail!
  • Det går inga bra tv-program på onsdagar
  • Jag har inte sprungit på en vecka, måste nuuuuu.
  • Vi ska sjunga en jäkla jojk på sommarkonserten som dödar rösten långsamt med en slö fruktkniv, låter en hund pissa på den och lämnar den i en mosse så att den inte blir hittad på 2700 år.

Kommentarer
Postat av: Parre

Idag är ingen bra dag, igår var inte heller en bra dag, den här veckan suger.

2008-05-21 @ 20:57:37
URL: http://piwa.blogg.se
Postat av: Emma

jag vill höra dig sjunga på finska, sjung för mig i skolan? :) Då blir jag jätteglad! :D:D

2008-05-21 @ 22:44:54
URL: http://gatanfram.blogg.se
Postat av: Ida

jaha! ja men jag trodde att du menade att jag spridit det på bilddagboken. jag bara nämne att jag skulle medverka ^^

2008-05-22 @ 08:07:49
Postat av: Ida

här kommer en till kommentar men inte samma ämne, utan detta är beträffande ditt inlägg: var har din mormor sommarstuga på Österlen? :)

2008-05-22 @ 08:09:40
Postat av: Mika

Grattis till att allt har löst sig!

2008-05-22 @ 15:23:48
URL: http://cirkulationsplats.blogg.se
Postat av: ida

åh! där är så fint :) jag har sommarstuga vid juleboda, norr om brösarp, men nära till kivik är det lite :)

2008-05-22 @ 21:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0