Mat är fett överskattat!

Gaaaah! Jag vll att den här bloggen ska vara snygg och enkel så att jag inte tröttnar på den. Men det blir inte som jag vill för jag kan verkligen inte sånt...

Igår sa mamma att jag fick ta och laga mat någon dag i veckan. Blää, sa jag. Jo, sa mamma. Så jag fick välja en dag och jag tänkte att det var bäst att få det överstökat; det fick bli tisdag, alltså idag. 

Ungefär så här går det till i mitt huvud:

Vad laga?
Pasta är bra...och gott. 
Men... Det åt vi igår.
Men typ tortillas eller nåt sånt då?!
Nähä, det skulle visst Arvid göra på Torsdag.
Gnäll.
Fläskpankaka...
Mina monster till småbröder äter för mycket, en plåt räcker inte.
Piroger...
Tar sån jäkla tid!
Typ paj då?
Hittar inget bra recept.
Eh...slut på idéer.
Pyttipanna då?
Det gillar inte Arvid...
(fan vad han ska krångla till det)
Sikt i det, jag äter mackor sen kan de andra göra vad fan de vill!
"ARVID VAD VILL DU HA FÖR MAT!!!??"
*buttert* Pizza...!
Ehg...
*Ringer mamma*

Det slutade med att det blev nypotatis och lax. Det var i alla fall lättlagat. Och potatis är bästaste maten.

Sen stack jag till biblioteket och lånade massa böcker. Här ska läsas! Det är ju sommarlov. Fast jag tvivlar på att jag kan slå mitt rekord från 11-12-årsåldern; typ 27 böcker på en sommar... Och då snackar vi riktiga, långa böcker. Men så hade jag ju inte heller något liv på den tiden. Nu blir det  alla fall minst 7 böcker till Juli. Det är ett rimligt mål. Och för er som kanske bryr sig så ska jag läsa Garp och hans värld. Jag hittade även första delen i en serie på en herrans massa böcker som ligger till grund för en av de bästa filmerna; Master and commander. 

Är det förresten någon som vet varför det inte går något på TV? Har jag tid att skriva så här mycket har jag för mycket tid. 

Sist men inte minst bjuder jag på en bild på en fin bukett som jag hade i mitt fönster för ett tag sedan.


Kommentarer
Postat av: Parre

Garp och hans värl ÄR bäst. LÄS DEN NUNU

2008-06-17 @ 23:03:14
URL: http://piwa.blogg.se/
Postat av: NÅGON DU KÄNNER

Haha, jag älskar Arvid. Ja, Garp och hans värld är underbar! Man dör av skratt!

2008-06-18 @ 13:05:18
Postat av: Mika

Potatis är lätt bäst :) Och du och jag någon dag!

2008-06-18 @ 21:01:49
URL: http://cirkulationsplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0