Missär... (aka dagens i-landsproblem)

Det finns vissa saker som man får stå ut med när man jobbar utomhus. Till exempel blir man solbränd även om det blir ren bonnabränna, man blir dammig och man får rispor över benen. 
Och man får byggbett. Ja, tror i alla fall att det är det jag har fått men jag börjar undra... Jag har kanske sju av dem, vad de nu är, på benen. I princip alla har en diameter på 5 cm eller mer! Och de kliar nått så infernaliskt. Jag står inte ut med detta, jag blir vansinnig av det. I natt vaknade jag hela två gånger bara p.g.a att de kliade. 
Det är en historia i sig det där. Det är nämligen så att jag just nu är vääldigt förtjust i Miss Li och framförallt en av hennes låtar. Nu var det så här att jag vaknade mitt i natten av det här förbannade kliandet och i mitt huvud hör jag högt och tydligt den här fantastiskt glada och fina låten (vars refräng förövrigt går: Ba ba, bababa ba typ). Det var så hemskt, där låg jag halvvaken och vred mig i mina plågor med lilla söta Miss Lis vina röst i huvudet. Det var inte kul, det var fruktansvärt. Psykisk tortyr och inget annat! Dumma, dumma hjärna.
 Essential Balm (vilket namn egentligen) hjälper i alla fall lite men nu luktar hela mitt rum av det. 

(Är det förresten någon annan än jag som har ett jäkla sjå med att skilja på Lykke Li och Miss Li? De heter ju typ samma sak. Jag upptäckte för bara några dagar sedan att jag trodde att den ena var den andra...) 


Vad händer i helgen? Malin, när du kommer hem ska vi bada i Universitetsfontänen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0