Snart är sen nu! (efter-fjällen-melankoli)

Jag sitter och ser på King Kong och önskar att jag var någon annan stans. Verkligheten har hunnit ifatt mig.

På väg tillbaka till civilisationen fick jag en fett- socker- och saltshock av pizza och godis. Man inser hur dålig sånt egentligen är. Nu ska jag äta mindre godis och äckelmat. Jag ska bli skolvegetarian (där är ju maten äcklig i varje fall, finns det inget gott kött kan jag lika gärna äta vegetariskt).

Väl här hemma är jag extremt rastlös, här finns ingen gröt att koka och ingenstans att gå. 
Jag skulle vilja ut och springa men jag har en stukad fot som inte har fått vila på mer än en vecka så jag kan inte. Jag behöver något att göra.
Jag vill tillbaka till fjället. Jag kan bli stugvärd eller renskötare. 
Jag har insett att jag inte tittar på klockan längre. Förr visste jag alltid vad hon var, nu har jag ingen aning och jag bryr mig inte.

Jag har precis skickat iväg en anmälan till att börja spela piano. Det har jag tänkt göra i flera år,  nu har jag gjort det.
Och jag ska börja klättra igen i höst. Efter fjällen har jag en jädrans kondition som jag måste underhålla. Och muskler... Magen, bena, ryggen. Jag har gått upp ett kilo på två veckor men tappat centimetrar i midjan på byxorna jag har på mig.

Så letade jag upp det nya schemat... Och innsåg att om två år är jag arbetslös... 
På Spykens hemsida står det att Kulturinriktningen är bra för den som vill plugga Historia och Kultur på Universitetet och Högskola. Under de andra inriktningarna pratas det om jobb, men alla vet ju att för den som pluggar Historia och humaniora finns det ändå inga jobb... Story of my life... 
Jag kommer snöa in mig på något värdelöst ämne. Efter tolv terminer är jag inte CSN-berättigad och står med en helt värdelös utbildning. 
Alla vuxna har alltid sagt att jag kan vänta med att bestämma mig men snart kan jag inte det längre... Snart är sen nu!

Kommentarer
Postat av: Carin

Jobbigt.. Hoppas det löser sig för dej!

2008-08-16 @ 22:28:53
URL: http://carinforsen.blogg.se/
Postat av: Ida d

2008-08-19 @ 16:39:38
Postat av: idaida

det är sjukt jobbigt att göra val som spelar roll längre fram.

jag har valt kultru som inriktning men funderar varje dag på att byta till något annat..det är svråt, inte sant`?

2008-08-19 @ 16:41:01
URL: http://vitryss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0