Moa är glad

Som sagt: jag är glad. Det är inte för att jag ska åka till London (äntligen), inte för att jag har fått pengar, inte för att jag masade mig ut och sprang igår, inte för att jag tycks ha ansträngsningsastma vilket kan innebära att jag kan komma undan från mitt samvete med att jag inte springer och inte för att jag har varit ledig i princip hela dan och ätit pizza. nej, det är för att det faktiskt, helt otroligt nog faktiskt är ganska fint väder. (Och bara för att jag sa det kan jag ju räkna med att det snart börjar hagla.) Man kan vara barbent och man har konstant för mycket kläder med sig, vilken välsignelse!

Så idag har jag firat sköna maj med att äta alfredos pizza på stortorget med Börje och Mikaela. När Börje stack hem till sina hästar gick jag och Mikaela skallgång genom stans affärer. På esposito hittade jag en fin klänning som inte passade och en t-shirt som passade som man kanske köper när man kommer från Storbritannien om man har några pengar kvar då vill säga. På HM hat de fina, mjuka, fantastiska byxor som jag inte har någon som helst användning för (vilket egentligen innebär att jag borde köpa dem eftersom allt annat jag köper är onödigt). Sen skulle Mika träffa sin syster och jag gick till Spyken för att hämta min cykel och glömde helt bort att jag tänkte gå till biblioteket. Sen lyssnade jag på Cornelis Vreeswijk medan jag cyklade hem, jag är inne i en "medelålders eller mer svenska män med raspig röst och gitarrer-period"... så kan det gå. Och jag är lite sur för att jag inte vet vad en ingenjör gör...

nu faller daggen förutan ljud och gräs och bladen blir våta, och varje morgon står solen brud fast inga brudpsalmer låta...

Till Katteeleven:
svar: nej, inte ofta men senast igår
fråga: eh...svårt... jag vet inte riktigt varför jag bara inte lägger av med det här. Jag kan ändå inte gissa vem du är för det vet jag ju tydligen inte (om du inte ljuger), och dina svar är så kryptiska att jag ändå inte förstår dem så...jo FRÅGA: är du Batmaaan?

Kommentarer
Postat av: Emma

vad fin din blogg är :)

2008-04-29 @ 20:26:14
Postat av: Anonymkatteelev1

du ljuger som en spykist! JÄVLA PEXARE!

2008-04-30 @ 09:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0